Hainbat tratamentu sortu dira autismoa gainditzeko. Hala ere, ez dago bakar bat ere autismoa guztiz ezabatzen duena. Modu ugari daude autismoaren ondoriozko baldintzak aldatzeko. Erabiliena "kondukta modifikazioa" deitzen dena da eta atentzioa kontrolatzea du helburu nagusitzat. Ondoren zerrendatuko ditut metodorik erabilienak, baina argitu beharra dago ez dela bat edo beste orokorrean gomendatzen; ume bakoitzaren kasua aztertu behar da eta horren arabera tratamendua ezarri:
a) Jokabidearen Terapia (Terapia Conductual): Lovaas metodoa izenez ere ezagutua. Konduktismoan oinarritua dago. Trebetasunak sari eta zigorraren bitartez irakasten dira.
b) TEACCH: Hitzak edo kontzeptuak adierazten duten irudi eta sinboloen bidezko ikus-komunikazioan oinarritzen da, eta gehien bat erabilia izan da hezkuntza mailan umeek atentzioa eta kontrola jadanik finkatua dutenean.
c) PECS (Picture Exchange Comunication System): Irakur-idatzizko eta ikus-metoa daukagu hau, Estatu Batuetako zenbait estatutan arrakasta handiz erabilia izan dena.
d) Kimiko/Farmakoa: medikamentuak dira. Neurologo pediatra bati galdetu beharra dago eta berarekin batera haurrarentzako tratamenturik hoberena aurkitu.
e) Gluten eta Caseinarik gabeko dieta: konposizio hauek dituzten jakiak ezabatzean datza, gehienak ogirinan eta esnekietan. Nahiz eta emaitza onak kasu batzutan baino ez izan, frogatzeko tratamentu ona da ez baitauka ondoriorik.
f) Vitaminosis-a: umeari bitamina batzuk ematean datza. Ikasketa batzuk argitu dutenez autismodun ume batzuk bitamina faltak dituzte. Normalean B bitaminak izaten dira.
g) Doman, Afalse edo Filadelfia: garapen psikomotorea ondo badauka ez da beharrezkoa. Arazo neuromotoreak zutenentzat sortua izan zen.
h) Tomatis eta Berard metodoak: entzutezko irakaskuntzan oinarritzen da eta ,horrela, bide berriak sortu umearen burmuinean.
a) Jokabidearen Terapia (Terapia Conductual): Lovaas metodoa izenez ere ezagutua. Konduktismoan oinarritua dago. Trebetasunak sari eta zigorraren bitartez irakasten dira.
b) TEACCH: Hitzak edo kontzeptuak adierazten duten irudi eta sinboloen bidezko ikus-komunikazioan oinarritzen da, eta gehien bat erabilia izan da hezkuntza mailan umeek atentzioa eta kontrola jadanik finkatua dutenean.
c) PECS (Picture Exchange Comunication System): Irakur-idatzizko eta ikus-metoa daukagu hau, Estatu Batuetako zenbait estatutan arrakasta handiz erabilia izan dena.
d) Kimiko/Farmakoa: medikamentuak dira. Neurologo pediatra bati galdetu beharra dago eta berarekin batera haurrarentzako tratamenturik hoberena aurkitu.
e) Gluten eta Caseinarik gabeko dieta: konposizio hauek dituzten jakiak ezabatzean datza, gehienak ogirinan eta esnekietan. Nahiz eta emaitza onak kasu batzutan baino ez izan, frogatzeko tratamentu ona da ez baitauka ondoriorik.
f) Vitaminosis-a: umeari bitamina batzuk ematean datza. Ikasketa batzuk argitu dutenez autismodun ume batzuk bitamina faltak dituzte. Normalean B bitaminak izaten dira.
g) Doman, Afalse edo Filadelfia: garapen psikomotorea ondo badauka ez da beharrezkoa. Arazo neuromotoreak zutenentzat sortua izan zen.
h) Tomatis eta Berard metodoak: entzutezko irakaskuntzan oinarritzen da eta ,horrela, bide berriak sortu umearen burmuinean.
No hay comentarios:
Publicar un comentario